استاندارد های یک فایتر حرفه ای

اسلایدر

اسلایدشو


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



کیوکوشین نهایت مبارزه بادست خالی
------------------- گالری کیو کوشین -----------------------

آمار مطالب

:: کل مطالب : 32
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 68
:: باردید دیروز : 7
:: بازدید هفته : 102
:: بازدید ماه : 94
:: بازدید سال : 756
:: بازدید کلی : 55771

RSS

Powered By
loxblog.Com

اکادمی کیوکوشین کوثر شرق

استاندارد های یک فایتر حرفه ای
چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394 ساعت 16:21 | بازدید : 408 | نوشته ‌شده به دست محمد همراهی | ( نظرات )

استاندارد های یک فایتر حرفه ای

35411d0ca18d11fa9e064af24c9c7cc6-d4y7r3o

چقدر به یک فایتر حرفه ای نزدیک هستید ؟

 

تا صحبت از دنیای حرفه ای ها می شود ، همه به این نکته می اندیشند که حرفه ای بودن یعنی مدال ، مسابقه و فایت های عالی ! این تفکر تا حدود زیادی درست و منطقی است اما آیا به این اندیشیده اید که پشت پرده فایت های عالی و مدال آوری ها چه اموری قرار دارد ؟ آیا فقط تمرین است که باعث میشود یک فایتر حرفه ای دارای عملکرد موفقی شود ؟! خب…قطعا این طور نیست . این مقاله را بخوانید و مقایسه کنید که چقدر از استاندارد های فایتر های حرفه ای دور هستید ؟

عملکرد ، روی برنامه ریزی

حرفه ای ها برای تمام امور زندگی خود برنامه ریزی منظمی دارند ، فقط داشتن برنامه مهم نیست ، شما می توانید بهترین برنامه جهان را برای زندگی خود تنظیم کنید اما تا به جز به جز آن عمل نکنید هیچ فایده ای ندارد . حرفه ای ها به برنامه ریزی زندگی خود پایبند هستند و به تمام نکات آن عمل می کنند .

این برنامه شامل چه نکاتی است ؟

تنظیم زمان خواب

به موقع می خوابید ؟قطعا پاسخ بسیاری از شما ها فایترهای محترم خیر است . حضور شبکه های اجتماعی و استقبال گسترده کاربران از آنها قطعا سهمی مهم از استراحت شما را مال خود کرده . فایترهای حرفه ای زود می خوابند ، خواب با کیفیتی دارند و صبح ها به موقع و زود از خواب برمی خیزند . آنها بشدت پایبند به زمان استراحت خود هستند . عدم داشتن ساعات کافی از خواب شبانه باعث فرسایش و تحلیل شدید قوای بدنی در دراز مدت می گردد . تاثیر منفی بر روی انگیزه شما داشته و باعث می شود تا دائما خسته و کسل باشید و میل به انجام هیچ کاری را نداشته باشید .

165c1ca679faca15adaa2ea0dcd8b670

چکاب وضعیت سلامتی

آخرین باری که آزمایش خون دادید را به خاطر دارید ؟ احتمالا بخاطر تجویز یک پزشک برای تشخیص بیماری بوده است ! نه چک کردن وضعیت سلامتی ! فایتر های حرفه ای در دنیای بین المللی فایت ، اغلب ماهی یکبار یا دوماهی یکبار آزمایش خون می دهند و وضعیت سلامتی خود را به کمک یک پزشک مجرب بررسی می کنند . آنها باید بدانند سطح فاکتور های موجود در خون نرمال هست یا نه . کمبود هر فاکتور تاصیر سو بر وضعیت سلامتی فایترها دارد چرا که آنها اغلب با زد و خورد ها و تمرین های طاقت فرسا سروکار دارند و باید تن و بدنی سالم داشته باشند .

تغذیه سالم

آخرین باری که تنقلات خوردید کی بود ؟ چند دقیقه پیش ؟! قبول دارم که زندگی بدون تنقلات سخت است ، شاید اصلا جالب نباشد که شما نتوانید یک پاکت چیپس را هنگام تماشای فیلم مورد علاقه تان بخورید یا اینکه در کنار فنجان قهوه یا چای گرمتان یک دونات نرم و تازه شکری دلچسب با سس خامه و شکلات نوش جان نکنید اما چه میشه کرد ؟ خوراکی های فرآوری شده ، چرب ، شور ، شیرین ، خامه ای و.. دشمن عضلات تراش خورده و عدد و رقمی که ترازو نشان می دهد هستند . حرفه ای ها یک شعار ثابت و معروف دارند : eat clean, healthy and less سالم ، پاک و کمتر غذا بخوریم ! شعار قشنگی است . چقدر رعایتش می کنید ؟

تمرین منظم و با برنامه 

فایتر های بزرگ درست و اصولی تمرین می کنند ، نه به این معنا که همیشه شدید و طاقت فرسا تمرین می کنند ، آنها همیشه تمرین می کنند ، تمرین می کنند برای آنکه آماده باشند ، برای لاغری ، برای تنبیه ، برای جبران پرخوری و برای هیچ علت دیگری تمرین نمی کنند ! آنها تمرین می کنند چون علاقمند به تمرین هستند . گاهی شدت تمرین واقعا بالاست و زمان زیادی هم دارد ، گاهی شدت متوسط و گاهی ملایم است اما هرگز قطع نمی شود . آنها هرگز باشگاه و تمریناتش را فدای بهانه های پوچ نظیر گرفتاری کاری ، کمبود وقت و نداشتن مکان مناسب و فعالیت های مختلف مثل خرید کردن و… نکرده اند و بهترین بودن در این برهه زمانی که هرروز چند ستاره بااستعداد و قدرتمند ظهور می کند ، پاداش این طرز رفتار آنهاست .

1e142b985c2239d65e75b16a0f5074b8

بها دادن به وضعیت روحی

شاید فایت در هنرهای رزمی کمی به نظر خشن باشد (که ما مخالفیم !) اما این بدان معنا نیست که فایتر ها انسانهای خشنی هستند ، فایتران حرفه ای همیشه به وضع سلامت روحی خود بها می دهند و اغلب یک مشاور روانپزشک مجرب دارند تا از استرس ها ، سختی های کار ، ناراحتی ها و… خود با وی صحبت کرده و راه چاره درست و منطقی را بشنوند ، حتی اگر برایتان سخت است یک مشاور روانپزشک داشته باشید ، به وضع روحیتان بها دهید ، تلاش کنید تا روحیه ای سالم و شاد داشته باشید تا خوب پیشرفت کنید .

فرصت دادن

هیچ فایتر بزرگی نیست که شکست را تجربه نکرده باشد ، هیچ فایتر بزرگی نیست که آسیب دیدگی های دردناک و گاهی شدید را تجربه نکرده باشد . تنها فرق آنها این است که پس از هرشکست بجای ناامیدی و عدم تلاش ، مصمم تر شده و بیشتر می جنگند ، آنقدر روند کاری خود را زیر ذره بین می برند و آنالیز می کنند تا عیب کار را متوجه شده و در صدد رفع آن اقدام می کنند . هیچ فایتر بزرگی هنگامی که آسیب دیدگی دارد سر تمرین حاضر نمیشود ، آسیب دیدگی خود را تشدید نمی کند و به خود فرصت بهبودی می دهد .

آنها همواره جدی اند

جدی بودن فقط به گره میان ابروها و نخندیدن نیست ! فایتران بزرگ همیشه جدی اند در هر کاری ، هنگامی که تمرین می کنند به هیچ موضوع متفرقه ای نمی پردازند ، با تمام وجود تمرین می کنند ، گوش به زنگ صدای مربی خود هستند ، تشنه شنیدن عیب های خود هستند ، از برنامه کاری و تمرینی خود هرگز کم نمی گذارند ، لحظاتی که فشار تمرین بالاست و آنها را مجبور به ترک تمرین می کنند ، جدی تر و پر تلاش تر زحمت می کشند و با هیچ عامل بازدارنده و منفی شوخی ندارند و در مسیر خود می جنگند ، هیچ حریفی را دست کم نگرفته و همواره خودشان هستند ! چه در مقابل حریف ضعیف و چه در مقابل حریف قوی

38f89f78d2c9e7c114c52d1d35224b35

مکتوب کردن وضعیت تمرینات و آنالیز آنها

حرفه ای های جهان فایت ، همواره برداشت های مکتوب از روند تمرینی خود دارند ، ذکر می کنند که چگونه تمرین کرده اند ، چه مقدار از برنامه را اجرا کرده اند ، اعمال تمرینی شان با چه کیفیتی همراه بوده و در پایان با دقت آنرا خوانده و آنالیز می کنند تا نقص های آنرا شناسایی کنند .

بررسی عملکرد حریفان نسبت به خود

مربیان فایتران بزرگ همواره حریفان قوی و ضعیف فایترشان را مورد بررسی قرار می دهند ، نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی می کنند ، عملکرد آنها را با عملکرد فایترشان مقایسه می کنند تا اختلاف سطح کار را متوجه شوند و تمرینات فایتر را همواره به روز نگه می دارند .

شاد و پیروز باشید .

تهیه و تنظیم : مدیر سایت .

اخطار : هرگونه کپی برداری از مطالب سایت ، بدون ذکر آدرس و نام کامل سایت ، پیگیری شدید و جدی قانونی مارا به دنبال دارد .




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: